moongirl

Gotlands röj!!

Kategori: Allmänt

I onsdags lämnade jag min pojkvän hemma och drog till Gotland med Angelica. Vi höll på att inte komma med båten eftersom vi hade bokat till kvällen efter haha...
torsdagen åkte vi till Kneippbyn och gick på sommar- och vattenland. Mysigt att se Pippis hus. Åkte en "Liten flume ride", och en båt som for all världens väg hihi... Sen gick vi till vattenland och åkte så bikinin for iväg åt alla håll!!
Inte jättevarmt den dagen men solen var framme lite ibland iaf.
På kvällen satt vi hemma hos Angies mamma, som vi bodde hos, och drack lite cider och spelade kort. Sen blev det att ge sig in till stan. Blev taxi för regnet öste ner! Sen blev det uppehåll igen.. =)
Mot Munkkällaren! Inte nattklubb som här hemma precis.. Jag har då aldrig sett kullerstenar på en nattklubb!! Men vi dansade runt och hade skoj och drack drinkar och shots.
Dagen efter? Ikke bakis!
fredagen åkte vi in till stan för att köpa sprit, hårsnoddar och festkläder tills kvällen. Vi tänkte att vi skulle sitta vid Norderstrand och intaga alkohol. Det gick sådär bra.. Polisen åkte förbi säkert fem gånger på 45 min.. Så vi beslöt oss för att leta upp en buske haha...
Tänkte att vi skulle prova Hamnplan. Det var roligt för där slapp man agera sill! Men det var för lite folk istället så efter att ha bråkat med en kille som inte trodde på att jag var 25 år stack vi till Gutekällaren. Men på Gute var det tvärtom, var så grymt mycket folk!! Plus att man inte hittade någonstans över huvudtaget. Kan säkert vara roligare när man inte behöver va som en packad sill!
Men vi lyckas ha roligt iaf. Finns så mycket folk att prata med när det har stängt =) Dom stänger ju kl 02.00 på G-land.
Dagen efter? Ikke bakis!
Lördag
då!Tänkte att man måste ju sola också. Tog med oss filt, handdukar och köpte fika så tog vi oss till Norderstrands stranden. Visst var det varmt i luften men jag tror isvindarna kom dirket från Antarktis!! Men men.. Vi gav oss ut på den långa cement bryggan för att bada iaf! Bada.. Blev snarare ett och ett halv dopp!! Sen gick vi hem och solade istället. Blåste inte lika mycket. Tror både Angie och jag somnade. Snacka om att vara trött, men på kvällarna flödade energin! ;)
Efter några timmar blev det dax för att göra sig iordning. Fixa oss fina sedan gick vi till stan för att äta mat. Var på La Fontana. Mycket gott! Drack cider till maten och blev väl mer eller mindre onykter på två klunkar haha... Men det gick över ganska snart.
Fick skjuts till Frida, en kompis till Angie, så drack vi lite där och sedan åkte vi till en av dom skummaste förfesterna jag har varit på.. Blev lite chockad när jag såg vad folk hade på sig.. Hockeyfrillsperuker i färger som blå och rosa och märkliga kläder.. Rosa strumpbyxor och liknande... Hade missat att det var 70-talsfest! Som tur var så var inte alla utklädda..
Men det var mycket trevligt iaf. In till stan igen då! Det blev Munken igen. Lika nice som vanligt! Dansade och flummade runt.. Drack en hel del och flummade lite till.. =)
Dagen efter? Ikke bakis!
Förstår inte hur jag lyckades att inte bli bakis en ända gång när jag brukar ligga och kravla på toagolvet varje söndag  annars haha.. (Kanske inte riktigt så illa.. )
Sov ju iofs bara två timmar så jag han väl aldrig riktigt bli bakis..
Klockan 0700 skulle vi sätta klockan på för att ta båten hem 0850. Packade iordning det sista och föste oss in i Angies mammas bil med all packning.. Om möjligt så var det ännu tyngre nu!
Kom hem vid 1600 till Norrköping där Danne hämtade oss på stationen. Åt pizza på Eneby och sen åkte hem. La mig i soffan och ville aldrig resa mig upp igen!
Konstigt nog så är jag på ett väldans partyhumör.. Mycket märkligt.. Bäst att ta det lugnt i veckan.. Blir ju Smögen/Fjällbacka i helgen!! Tjohej!!

Nu orkar jag inte skriva mer.. Var väl typ en bråkdel av allt som hänt men men..

Blir mer en annan dag. Snart sovdags. Ska läsa lite först. Har köpt Ego Girl av Carolina Gynning =)

Bye bye!!

Kommentera inlägget här: