moongirl

Julafton imorgon

Kategori: Allmänt

Varje år är man lika förundrad över hur fort tiden går. Tänkte jag skulle vara den ända personen på Tellus som INTE säger "Men guuuuuuuud vart tar tiden vägen??" men jag har nog lyckats säga det både en och två gånger.. Fast mer sällan än vanligt...
Jag har lyckats knåpa ihop lite roliga och billiga julklappar till mamma, pappa och brorsan. Mer än så blir det inte för det har jag ju inga pengar till! Jag vill ha ett jobb så jag kan börja spara till julklappar redan 1 januari så jag kan köpa till ALLA jag känner. Tycker faktiskt det är riktigt roligt. Men roligast är nog att slå in dom =)

Jennifer och Martin ska till Martins mamma så jag åker med dom till Linköping så tippar dom av mig vid mamma. Tripp, Trapp och Trull (David, Erik, Martin =) ) med flickväns- och barnsällskap kommer väl runt 17 tror jag.
Kommer bli massor av god mat och en och annan alkoholhaltig dryck möööjligtvis!?
Åker med Martin hem igen sen på kvällen. På juldagen ska jag till faster Anita i Valdermarsvik och hälsa på kusin vitamin, farmor mm.. Det blir att vara där klockan 13 och sen åka hem vid absolut senast 17. På juldagen ska man tydligen gå ut och festa har jag hört.. =)
Vet många som ska ut men vad som händer innan är oklart. Det är ett senare problem!

Trodde jag var jättesmart när jag åkte till systembolaget vid 10.30 idag för jag trodde folk var morgon trötta. Men så mycket folk som det var då har jag f*n aldrig sett!!
Det gick ganska smidigt ändå tyckte jag. Kände mig inte så stressad och då går allt mycket smidigare.


Fick ett trevligt brev på posten idag också. Brev från Komvux! Jag kom in på både Historia och Företagsekonomi. Men eftersom jag vill jobba samtidigt så tror jag nog att jag enbart tänker läsa Historian. Vill läsa Företagsekonomi också men det får vänta tills i höst. Nu blir det att klara Historian och söka till Polizeischule!
Jag måste förstårs börja träna nu med. Har ju inte råd med gymkort för tillfället men jag får väl göra ett par armhävningar och sit ups hemma så länge!
Polisskolan i Växjö ska kanske ha öppet hus den 7 Januari. Skulle vara mkt intressant.. Spana runt bland poliserna.. hehe...

Önskar Er alla en riktigt GOD JUL!!!!

Kommentera inlägget här: